جالب است بدانید که اگر عضوی از بدن خود را از دست داده اید، به عنوان یک قطع عضو، هنوز قادر به ادامه یک زندگی شاد، سرخوش و پر از هدف هستید. آیا تا به حال یوگا با پنجه های کربنی انجام داده اید؟

البته همه ما می دانیم که زندگی برای افرادی که عضوی از جسم و بدن خود را از دست داده اند راحت نیست و گاهی بسیار سخت است. اما اگر نگرش خود را تغییر دهید، از پیشرفت خود و کارهایی که قادر به انجام دادن آن ها هستید، شگفت زده می شوید.

ورزشی که قادر به حفظ سلامت ذهن، روح و بدن شما است و به آن کمک می کند یوگاست. جالب است بدانید حتی با داشتن پروتز نیز قادر به انجام یوگا هستید.

ورزش تاثیرات بسزایی در سلامتی افراد دارد. علاوه بر تناسب اندام، بر روح و جسم انسان تاثیر می گذارد و حال خوب را به افراد هدیه می دهد.

تمرینات یوگا با پنجه های کربنی چگونه است؟

هر آنچه باید از یوگا با پنجه های کربنی بدانید!

یوگا به عنوان یک تمرین درمانی، قدمت پنج هزار ساله دارد و روش قدرتمندی برای انعطاف پذیری و تقویت بدن است. یوگا بر آرامش ذهن، افزایش انرژی و بالا بردن روحیه تاثیر زیادی دارد.

ورزشکاران این حوزه معتقد هستند انجام یوگا با پنجه های کربنی برای افرادی که نقص عضو دارند مانند کسانی که پای خود را از دست داده اند، انتخاب خوبی است.

افرادی که یوگا انجام می دهند از حالت های بدن، تنفس و مراقبه استفاده می کنند که به حفظ تعادل و اتصال ذهن به جسم و روح کمک کنند. با این حساب از یوگا به عنوان اتحاد تمامی اعضای بدن با روح نام برده می شود.

این ورزش انواع مختلفی دارد که یکی از محبوب ترین آن ها، یوگای هاتاست که در کشورهای غربی پرطرفدار است. در این نوع از ورزش یوگا، عضلات بدن شل شده و تنش از انسان دور می شود و همچنین با انجام حرکات کششی، عضلات ضعیف را تقویت می کنند.

توجه داشته باشید یوگا با پنجه های کربنی یک تمرین درمانی برای ذهن و جسم است که قدمتی هزار ساله دارد و برای افرادی که پای مصنوعی دارند بسیار مناسب است.

فواید تمرین یوگا با پنجه های کربنی

درست است که تمامی انسان ها از یکدیگر متمایز هستند و خصوصیات هر یک منحصر به فرد است؛ اما یوگا تاثیرات مفیدی در بسیاری از افراد دارد. موارد زیر بر اساس تجربیات افرادی که درگیر نقص عضو هستند و یوگا با پنجه های کربنی خود انجام داده اند، جمع آوری شده است:

  •     کاهش استرس و کمک به کنار آمدن با درد؛
  •     بهبود انعطاف پذیری و افزایش قدرت بدنی؛
  •     حفظ سلامت مفاصل؛
  •     افزایش آگاهی نسبت به اعضای بدن و هم ترازی آن.

جالب است بدانید یوگا با پنجه های کربنی به شما کمک می کند که احساس مثبتی نسبت به خود و زندگی داشته باشید.

تمرینات یوگا با پنجه های کربنی چگونه است؟

کاهش استرس

یوگا به کاهش استرس کمک می کند و تاثیر زیادی در تحمل درد دارد. زمانی که در کلاس های یوگا شرکت می کنید، به شما آموزش داده می شود که چگونه درست نفس بکشید و این امر هنگام درد به کمک شما می آید و با استفاده از آن با درد پای خود مقابله می کنید.

با انجام تمرین های یوگا با پنجه های کربنی، اطلاعات بیشتری نسبت به اعضای بدن خود پیدا می کنید و به راحتی روی آن ها متمرکز می شوید. حتی اگر عضوی از بدن خود را از دست داده باشید!

رفع کمردرد

افراد زیادی وجود دارند که از کمردرد رنج می برند، این ورزش درد شما را تسکین می دهد و حالتان را بهتر می کند. ورزش یوگا کمک بسزایی در افزایش انعطاف پذیری و تقویت عضلات بدن می کند. این ورزش به سلامت مفاصل کمک می کند. با انجام مداوم تمرینات یوگا، از آسیب بیشتر به مفاصل خود جلوگیری کنید.

تراز کردن بدن در تمرین یوگا با پنجه های کربنی

تمرین یوگا با پنجه های کربنی به شما کمک می کند که خود را تراز کنید. بسیاری از افرادی که پای خود را از دست داده اند، اغلب وزن خود را روی پای سالم می اندازند و هنگام راه رفتن لنگ می زند. این ورزش به آن ها کمک می کند که با آگاهی نسبت به بدن خود راه برند و احساس بهتری داشته باشند.

یوگا به شما کمک می کند که دیدگاهتان را نسبت به خود و زندگی مثبت کنید، آرام باشید و با نقص عضوتان کنار بیایید و آن را بپذیرید و در دام ” من بیچاره ” نیفتید!

انجام این تمرینات موثر باعث می شود که نسبت به خود و اطرافتان آگاهی پیدا کرده و ذهن را از افکار منفی پاک کنید. در این صورت به راحتی دردهای بدن را کاهش می دهید.

تمرینات یوگا با پنجه های کربنی چگونه است؟

در یوگا چه چیزی یاد می گیریم؟

اولین قدم در یوگا این است که غمخوار خود باشید! اگر درد دارید، برای خودتان دلسوزی کنید. با انجام تمرینات یوگا بدن در حالت آرام و ثابت قرار می گیرد. عضلات شل می شوند و درد کاهش می یابد.

یکی دیگر از مواردی که یوگا به ما آموزش می دهد، سکون و ثبات است! از این طریق فرد احساسات و افکار منفی را از خود دور می کند و خود را به سمت احساسات مثبت سوق می دهد. بنابراین نسبت به حال خوب خود متعهد می ماند و همواره در پی رسیدن به این هدف بزرگ است.

توجه داشته باشید باید خود را در زمان حال قرار دهید. اگر روی درد خود متمرکز شوید، نه تنها حالتان بهتر نمی شود، بلکه درد نیز افزایش می یابد. بنابراین روی زمان حال متمرکز شوید که بدنتان آرام شود.

آیا انجام یوگا با پنجه های کربنی دشوار است؟

انجام تمرینات یوگا با پنجه های کربنی در ابتدا کمی عجیب و غریب به نظر می رسد و احتمالا بسیار دشوار است و شاید قادر نباشید با پروتز تمامی تمرینات را انجام دهید. اگر هنگام انجام تمرین، درد زیادی را احساس کردید از ادامه دادن آن بپرهیزید.

توجه داشته باشید ممکن است در ابتدا انجام تمرینات یوگا کمی خجالت آور باشد و احساس ناخوشایندی داشته باشید؛ اما مزایای آن بیشتر است. توصیه می کنیم از یک مربی کمک بگیرید که تجربه نقص عضو داشته باشد.

بهتر است با پروتز خود تمرینات را انجام دهید و آن را به عنوان بخشی از جسم خود بپذیرید. به شما اطمینان می دهیم که افراد زیادی با تمرین یوگا موفقیت های بسیاری کسب کرده اند.

جالب است بدانید افرادی که به طور مداوم به انجام تمرینات یوگا و مدیتیشن می پردازند، به راحتی با ذهن خود محاسبات کامپیوتری انجام می دهند و از  قدرت ذهنی بیشتری نسبت به افرادی که تمرینات نامرتب دارند برخوردار هستند.

یوگا قدرت کنترل روی پای مصنوعی یا عضوی که از دست داده اید را به شما می دهد و احساس بهتری در زندگی با این پنجه های کربنی دارید.

تمرینات یوگا با پنجه های کربنی چگونه است؟

کلام آخر

برای آنکه درد های خود را که ناشی از نقص عضو هستند کاهش دهید، تمرینات یوگا انجام دهید. این ورزش به شما کمک می کند که تمرکز کافی روی اعضای بدن خود داشته باشید و استرس را از خود دور کنید.

انجام تمرین یوگا با پنجه های کربنی شاید در ابتدا سخت باشد اما با مزایای فراوانی که دارد انرژی و افکار منفی را از شما دور می کند و باعث می شود که با تقویت روحیه، افزایش انعطاف پذیری، بهبود مفاصل و تمرکز روی زمان حال یک زندگی شاد برای خود بسازید.

 Source: www.georgiaprosthetics.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.